lördag 1 oktober 2011

You've woken up the demon in me

Okej... Så jag funderade på att berätta om mig ganska så värdelösa dag - som egentligen gick ut på att vi sprang runt i stan och gjorde absolut ingenting. Men jag gissar att min nyfunna irritation är mycket mer intressant. Kan nog kort sammanfatta dagen i slutet sen!

Okej.. Så till det som irriterar mig.

Människor.
Och inte alla människor, utan människor som inte bryr sig, som bara tänker på sig själva. Ett praktexempel var en ung kvinna med barnvagn tidigare idag. Hon skulle på samma tunnelbana som oss och precis när tunnelbanan har bromsat in och alla samlas runt dörrarna, på vardera sida, då väljer hon att ställa sin feta barnvagn I MITTEN. Var har hennes vett försvunnit? Visst att hon har barnvagn, men att ställa sig i mitten för det? Folk ska ju faktiskt kliva av. Nu struntade hon totalt i dem och klev på utan att låta dem gå av, varav en gammal tant skällde ut henne lite fort och gick därifrån. Usch, ignoranta jobbiga människa.

Något annat som, just för tillfället fick mig lite irriterad är... När folk hör av sig för att snacka, och mitt i bara blir tyst. Slutar prata/skriva. Det är verkligen 'jaha, men ta upp min tid så länge det passar dig? Ja, självklart kan jag vara din underhållning när du har som mest tråkigt. Don't mind me!!'


Så nu sitter jag här, syster lagar mat och det är mörkt ute. Om en stund kommer syrrans kompisar hit för filmkväll. I morse var jag ute och sprang en runda, duktiga jag :3 Skulle shoppa i stan med syrran men hittade inget.. Ska köpa skor imorgon :))

Näe, dags att plocka upp religionsboken och börja plugga!! -.-


Pussar <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar