fredag 26 augusti 2011

You're hardly worth my time

Okeeej, så jag är irriterad.
På människor. 
På folk, uppenbarligen en del i min omgivning, som inte vet vad hyfs är.
Jag har blivit uppfostrad att svara på tal, vara artig och trevlig och visa hyfs.
Det har uppenbarligen inte andra.
Jag har blivit uppfostrad att, med intåg av telefon/internet osv, alltid svara vid kontakt. Att alltid försöka vara tillgänglig. Alltid vara där om någon kontaktar en.
Det har uppenbarligen inte andra.
Och detta gör mig galen. Helt jävla galen. 




Så vadå, det går bara att vara pratbar när det passar er? När ni har lust att vara sociala? Men what about oss andra? Om vi, eller okej håller mig till jagform, om jag vill vara social, kanske kolla hur allt är, visa omtanke? Om det inte passar er, då går det inte alls?

Hur skulle det då funka om jag inte skulle vara på socialt humör när du är det och tvärt om? Det skulle ta oss sååååå långt. Det skulle verkligen vara såååå trevligt. Really.

WAKE UP! Det är så äckligt jävla drygt. Hur svårt är det att svara med ett 'hej, allt är bra men jag är upptagen/inte på humör så vi får snacka senare' - HUR SVÅRT ÄR DET? 

Själv klarar jag inte av att ignorera när någon kontaktar mig.. Förstår inte folk som faktiskt regelbundet gör det. Hatar dessutom att bli ignorerad. Det får mig att tappa lusten att prata så totalt. Det är så drygt.
PUNKT


So, never mind then. But dont expect me to respond when you contact me.
So fucking annoying. 



Inga pussar idag, alldeles för irriterad för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar