onsdag 15 februari 2012

It's like I've never seen the sky before


Så idag har vi en extremt lycklig flicka här! En flicka som svävar på rosa moln och inte tänker göra ett piss fram till studenten (Y)
Jag har gjort ett blodprov.. Och det verkar som om jag har A-, som tydligen är ovanligt?!
Meeeen, min lycka kommer inte därifrån utan från det faktum att PROJEKTET ÄR KLART!!
Höll redovisningen idag och lämnade även in en 19 sidor lång uppsats om Sleepy Hollow. Fullständig lycka!!

Saknar sommaren och Sunny Beach <3
Har funderat lite... Jag brukar själv ta ganska lätt på händelser, jag vill nog ge cred till mig själv för att inte vara alltför långsint och dessutom open-minded, så jag dömer inte folk. Jag kommer precis ihåg hur det var i somras i sunny beach.. Var man ute på stan och festade och någon tog en på rumpan så kunde man antingen langa en mördarblick om det var någon äcklig person, eller skratta och tacka för uppmärksamheten. Och sen var det inget mer med det. Åtminstone gjorde inte jag någon big deal av det.. Men så fort jag kom tillbaka till sverige och framförallt sen jag fyllde år och faktiskt började gå på krogen lagligt (i somras var jag ju egentligen inte laglig) så har jag märkt att både min och andras attityd gentemot dessa händelser, som att någon tar på en utan att fråga, är negativa. Risken är stor för en kille som tar en tjej på rumpan på krogen eller går ännu längre utan att ha pratat med tjejen, att han kan bli anmäld. För då är det sexuellt ofredande. Skulle det hända vid samma tidpunkt, men på en klubb på ett partyresemål som typ sunny beach så skulle man rycka på axlarna. Mentaliteten är så olika. Och det är ändå samma situation, exakt samma situation. Och nu utgår jag ändå mycket från min själv, som jag vet att jag skulle reagera. Okej, jag skulle inte kalla det sexuellt ofredande och anmäla killen, men jag skulle störa mig mer på något sådant från en kille som jag inte vill ska göra något sånt, här i sverige än utomlands. Det fascinerar mig... På något sätt. Utan att döma folk som faktiskt är såhär eller reagerar som jag beskrev. För det är situationer man som tjej absolut inte trivs i och då har man rätt att säga ifrån.

Aja, jag saknar sommaren, sunny beach, sjukt festande utan tänkande(utan konsekvenser, där det inte finns någon morgondag), en hel mobil, pengar och möjligheten att shoppa. För jag behöver verkligen lite mer kläder!


pussar <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar