onsdag 25 april 2012

Jag kan aldrig vara den du vill att jag ska vara

Tänkte börja med att säga att det har varit en bra vecka än så länge.. Men då skulle jag nog ljuga. Framför allt nu när jag ser att det regnar ute. Aja, jag sitter inomhus och pluggar arslet av mig inför naturkunskapsprovet imorgon. Thank god att jag börjar 12.40!!

Var på aveny både fredag och lördag. Så sjukt trött på den klubben nu, och alkohol i allmänhet att det blir en vit period nu. Funderar på att vara med familjen över valborg. Det enda negativa är dock att jag går i skolan på måndag, har hästen och ska till Aron och rätta till ryggen. Äh, får åka till landet efter det då! Igår var det skivdags igen.. Görans skiva på, gissa tre gånger var! Jo självklart aveny! Funderar på att dra och spela biljard på fredag och bara ta det lugnt, alternativt ligga hemma och dö framför tvn. Det är nästan lika lockande!

En tanke som slog mig för någon dag sen är antalet människor som på något sätt väldigt kort rör om i ens liv. Antingen till det bättre eller sämre. Och sen bara walks out again. För att aldrig komma tillbaka. Det kan vara vad som helst, från en bra lärare, till en trevlig person i affären. Den snygga killen eller tjejen på tåget som du gott och väl vet att du inte kommer träffa igen. Det slog mig att dessa inte uppmärksammas nog att man sedan kommer ihåg dessa. För att man oftast är så inne i sitt egna att man inte tar in alla intryck utifrån. Så jag har gett mig själv en uppgift.. Att verkligen titta på allt jag ser, att ta mig tid att verkligen se det. Att inte göra bara för att göra utan att verkligen veta vad jag gör, vad jag ser, vad jag hör. Verkligen lägga märke till det, ge det uppmärksamhet. Det lär inte alltid fungera, för det betyder att jag kommer behöva plocka in en hel del detaljer. Men det är de små detaljerna man kommer ihåg, som gör något sådär lite extra speciellt. Så varför inte?! Jag ska helt enkelt öppna ögonen och börja SE allt.

Mösspåtagning imorgon.. Gonna have sooo much fuuun!

pussar <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar