söndag 13 november 2011

je sais que tu m'aimes

Okej. Så dagen har varit piss.

Inte nog med att jag spenderade en timme i danderyd i natt väntandes på bussen. Jag var tillbaka mindre än 12 timmar senare och gjorde exakt samma sak. Men då på väg till stallet.

Kommer dit och allt är lugnt, mockar och fixar och sticker ut med hästen. I början går allt bra, han lyssnar fint men är pigg. Han jobbar även bra när jag försöker få honom avslappnad i galoppen. Tills några andra hästar kommer dit. Då försvann allt totalt.
Han blev piggare, stressad och började svettas, kunde inte stå still och ryckte till för minsta lilla. Så jag tänkte skritta hem långsamt och låta honom svettas av o så. Typ torka. Men det gick inte för hästen var ännu mer svettig när vi nästan var hemma. För hästfan kan inte slappna av. Så det blev ett enda ridpass av bråk oss emellan. Not funny.

Sen lyckades jag med det här:



Så mitt humör är väl inte direkt det bästa... -.-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar